XXII Wieczory u Telemanna

Muzemum Zamkowe Pszczyna - logo

Wieczór I
15 IX 2000 r.

18.00, Sala Lustrzana zamku pszczyńskiego

Wykonawcy:
Zespół Instrumentów Barokowych Il Tempo pod kierownictwem artystycznym Agaty Sapiecha
Agata Sapiecha – skrzypce, Maria Dudzik – skrzypce, Marcin Zalewski – viola da gamba, Lilianna Stawarz – klawesyn
Słowo o muzyce: Kamila Kiełbińska

Program:
G. Ph. Telemann – Koncert monograficzny
V Corellisende Sonate na 2 skrzypiec i basso continuo, g-moll, Hamburg 1735 (Grave – Vivace – Presto – Grave – Vivace)
15 Lection z „Der Getreve Music – Meister” na violę da gamba bez klawesynu, Hamburg 1728 (Andante – Vivace), viola da gamba solo – Marcin Zalewski
I Methodische Sonate na skrzypce i basso continuo, g-moll, Hamburg 1728 (Adagio – Vivace – Grave – Allegro), skrzypce solo – Agata Sapiecha
VI Corellisende Sonate na 2 skrzypiec i basso continuo, D-dur, Hamburg 1735 (Pastorale (Moderato) – Corrente (Vivace) – Gavotta (Allegro) – Grave – Vivace)
Przerwa
Introduzione Quinta – Allegro ze zbioru Scherzi Melodichi Venerdi (na piątek) z „Pyrmonter Kurwoche”, 1734
V Kanonische Sonate na 2 skrzypiec, A-dur (Vivace – Cantabile – Scherzando)
Scherzo no I – Allegro ze zbioru Scherzi Melodichi Venerdi (na piątek) z „Pyrmonter Kurwoche”, 1734
VI Fantasia na skrzypce bez basu (Grave – Presto – Siciliana – Allegro), skrzypce solo – Agata Sapiecha
Spirituoso ze zbioru Scherzi Melodichi Venerdi (na piątek) – Scherzo no 3 z „Pyrmonter Kurwoche”, 1734
III Corellisende Sonate na 2 skrzypiec i basso continuo, h-moll, Hamburg 1735 (Grave – Vivace – Adagio e staccato – Allegro assai – Soave – Presto)

Wieczór II
16 IX 2000 r.

18.00, Sala Lustrzana zamku pszczyńskiego
„Muzyka Dawnej Europy – Niemcy i Polska”

Wykonawcy:
Zespół Muzyki Dawnej Camerata Cracovia pod kierownictwem artystycznym Ireneusza Trybuleca
Kira Boreczko – sopran, Marta Trybulec – sopran, Paweł Iwaszkiewicz – flet prosty, Anna Marcisz-Chevrier – wirginał, Ireneusz Trybulec – lutnia
Słowo o muzyce: Kamila Kiełbińska

Program:
J. R. (II poł. XVII w.) – Kancjonał z Brzegu, 1670: Psalm 28 – Królu niebieski, Psalm 62 – Bogu dusza ufa moja, Psalm 24 – I ziemia i cokolwiek na niej się najduje
Anonim (I poł. XVII w.) – Gdańska Tabulatura Lutniowa: Balletto Polacho, Variatio, Balletto Polacho, Balletto Polacho, Balletto Polacho
H. Albert – Aria Polonica: Auff und springet
G. Ph. Telemann – Kantata: Am 19. Sonntage nach Trinitatis
Przerwa
G. Ph. Telemann – Kantata Am Sonntage Laetare
G. Neumark – Klagelied, Lass Juppiter („Fast nach dem Polnischen Jowiszu górny“)
Anonim (I poł. XVII w.) – Gdańska Tabulatura Lutniowa: Balletto Polacho, Balletto Polacho, Fantasia, Balletto Dantichano, Balletto Polacho)
J. Kremberg – Arie: Wer nur auf Gott setzt sein Vertrauen, Gebet Rath getreue Sinnen, Gott, der du gut freundlich bist

Wieczór III
17 IX 2000 r.

18.00, Sala Lustrzana zamku pszczyńskiego

Wykonawcy:
Zespół Muzyki Dawnej – Studium Musicae Cracoviense pod kierownictwem artystycznym Aleksandra Tomczyka
Agnieszka Cząstka – sopran, Artur Dobrzański – taniec, Małgorzata Sobel – taniec, Katarzyna Mazur – taniec, Violetta Szopa-Tomczyk – violino, Artur Łuczak – violino, Leszek Pelec – cello, Magdalena Chmielecka – archiluto, Henryk Kasperczak – theorbo, Aleksander Tomczyk – kornamusy, flety, gemshorny, obój barokowy
Słowo o muzyce: Kamila Kiełbińska

Program:
Blaski i cienie miłości – przedstawienie półsceniczne w dwóch wejściach

  1. G. Ph. Telemann – Uwertura z Suity G-dur; Tafelmusik
  2. C. Negri – Bizzaria d’Amore – taniec dworski XVI/XVII w.
  3. F. Caroso – Hiszpańska Pavana – taniec dworski, z traktatu Nobilita di Dame (1600)
  4. C. Monteverdi – Damigella tutta bella – Księga X (Scherzi musicali)
  5. J. Dowland – Come again sweet love doth now invite – Pieśni, Księga I
  6. F. Caroso – Contentezza – taniec dworski, z traktatu Nobilita di Dame (1600)
  7. C. Monteverdi – Lamento della Ninfa – Amor – Księga VIII (Scherzi musicali)
    Przerwa
  8. G. Ph. Telemann – Uwertura z Suity D-dur; Tafelmusik
  9. G. Ph. Telemann – Menuet I, Menuet II z Suity G-dur; Tafelmusik
  10. J. Dowland – Flow my tears – Pieśni, Księga II
  11. G. Ph. Telemann – Bouree z Suity G-dur; Tafelmusik
  12. Anonym XVII w. – Kędykolwiek teraz jesteś, Pieśń ze zbioru Piękna y wesoła uciecha
  13. C. Monteverdi – Maledetta sia I’aspetto – Księga X (Scherzi musicali)
  14. G. Ph. Telemann – Aria z Kleine Kantate von Wald und Au
  15. G. Ph. Telemann – Passapied z Suity G-dur; Tafelmusik
  16. C. Negri – Bizzaria d’Amore

Sponsorzy koncertów: Rada Powiatu Pszczyńskiego, Urząd Miasta Pszczyna, Bank Ślaski S.A. o/Pszczyna

01

/ 10 / 2000